Hotellin moderointijärjestelmä uudistuu!

Vierivä kivi ei sammaloidu, eivätkä Habbon koodarit koskaan lepää… Siispä taas nähdään uutta hotellin toimintorintamalla, kun Suomen käyttäjät saavat kunnian tutustua ensimmäisinä uudistettuun moderointijärjestelmään!

 

Asteittain kovenevat rangaistukset

cfh_banchart_cropped.png

Suurin muutos vanhaan moderointijärjestelmään on rangaistusten muuttuminen asteittain koveneviksi. Rangaistukset ovat järjestyksessä seuraavat:

1-      Varoitus

2-      1 tunnin hiljennys

3-      18 tunnin porttikielto

4-      7 päivän porttikielto

5-      30 päivän porttikielto I

6-      30 päivän porttikielto II

7-      Pysyvä porttikielto

Rangaistusten kannalta sääntörikkomukset ovat samanarvoisia, joten jokaisen käyttäjän on syytä käyttäytyä esimerkillisesti – erityisesti jos rangaistusasteikon loppupää häämöttää jo!

 

HUOMIO: Hotellin moderaatiotiimi voi tarvittaessa antaa kovempiakin rangaistuksia, jos sääntörikkomus on riittävän vakava! Voit tarkistaa Habbon säännöt täältä.

 

Koeaika

Jokaisella rangaistuksen saaneella käyttäjällä on 30–60 päivän pituinen koeaika, joka alkaa rangaistuksen loputtua. Koeajan umpeuduttua rangaistusrekisteri nollautuu automaattisesti.

 

30 päivän koeaika koskee seuraavia rangaistuksia:

  • Varoitus
  • 1 tunnin hiljennys
  • 18 tunnin porttikielto
  • 7 päivän porttikielto

60 päivän koeaika on puolestaan voimassa yhden tai useamman seuraavista rangaistuksista saaneilla käyttäjillä:

  • 30 päivän porttikielto I
  • 30 päivän porttikielto II

Voit tarkistaa oman rangaistusrekisterisi, samoin kuin jäljellä olevan koeajan klikkaamalla ruudun oikeasta yläkulmasta löytyvää ”Apua”-painiketta ja kohtaa ”Rangaistusrekisterini”.

 

Häiritsevästä käyttäjästä ilmoittaminen

Voit ilmoittaa ikävästä tai häiritsevästä käyttäjästä painamalla oikeasta yläkulmasta löytyvää ”Apua”-painiketta ja valitsemalla parhaiten tapahtunutta kuvaavan kategorian. Lisää vinkkejä hankalissa tilanteissa toimimiseen löydät täältä.

 

Turhien avunpyyntöjen lähettämisestä rangaistavaa

Haluamme hotellin moderoinnissa keskittyä tarjoamaan laadukkainta mahdollista palvelua, josta syystä moderaatiotiimin on voitava keskittyä todellisiin, toimenpiteitä vaativiin tapauksiin. Moderointijärjestelmää turhaan kuormittavien avunpyyntöjen lähettäminen on tästä syystä uudessa järjestelmässä rangaistavaa. Turhiksi ilmiannoiksi luokitellaan nimenomaan trollaamis- tai kiusaamistarkoituksissa tehdyt, järjestelmää täysin turhaa kuormittavat avunpyynnöt. Jatkossakin saa kaikista huomaamistaan epäkohdista ilmoittaa, kun sellaisia sattuu huomaamaan.

 


Olen saanut aiheettoman rangaistuksen, mitä tehdä?

Saamasi rangaistuksen jälkeen saat toisinaan hotelliin kirjautumisen yhteydessä muistutuksen rangaistusrekisteritilanteestasi. Ilmoituslaatikosta löydät seuraavat tiedot:

  • Viimeisimmän rangaistuksen antamisajankohta
  • Viimeisimmän rangaistuksen syy
  • Jäljellä olevien koeaikapäivien määrä
  • Seuraava odotettavissa oleva rangaistus.

sanctionFI.PNG

Muistathan, että habboilua valvovat myös lähettiläät ja suojelijat, joilta voit saada hiljennyksen.

 

Vaikuttavatko Suojelijoiden ja Lähettiläiden antamat varoitukset ja hiljennykset rangaistusasteikkoon?

Ei. Vain moderaatiotiimin antamat rangaistukset vaikuttavat rangaistusasteikkoon.

 

Kuinka voin olla yhteydessä hotellin ylläpitoon muissa kuin avunpyyntöön liittyvissä asioissa?

Hotellin staffeja voi tavoitella hotellissa suoraan chatin kautta. Avunpyyntöjen kautta ei staffeihin kannata olla yhteydessä, sillä moderointijärjestelmä on tarkoitettu nimenomaan toimenpiteitä vaativiin tapauksiin.

Lisäkysymyksiä? Lähetä pyyntö
Palvelun toteuttaa Zendesk