Mistä syystä olen saanut porttikiellon, hiljennyksen tai vaihtokiellon?

Habbon sääntöjen rikkomisella on seuraamuksia. Tässä tarkemmin siitä, mikä on porttikieltosi syy:

 

 

 

Häiriköinti

Jos häiritset toisten käyttäjien pelaamista floodaamalla tai tukkimalla tien niin, että se estää toisten pelaamisen, sinut voidaan hiljentää. Jos häiriköinti jatkuu varoituksista huolimatta, voit saada porttikiellon. Sama koskee skriptaajia. Ko. sääntörikkomus voi johtaa aina huomautuksesta ikuiseen porttikieltoon asti, riippuen sääntörikkomuksen vakavuustasosta ja siitä, kuinka monta kertaa sinua on jo huomautettu samasta asiasta.

Otathan huomioon, ettei moderaatiotiimimme käsittele ovipeeloja. Jos huoneessa on joku käyttäjä estämässä pelaamista, ole hyvä ja pyydä huoneen omistajaa/ oikallista poistamaan häirikkö huoneesta.

 

 

Uhkapeluu (peluuttaminen, sen hyväksyminen tai toisien käyttäjien maksuttaminen arpaonneen perustuvista peleistä) 

Koskee pelaajia, jotka peluuttavat tai pelaavat itse panoksilla arpaonneen pohjautuvassa pelissä. Rangaistus vaihtelee väliaikaisen ja lopullisen vaihtokiellon välillä. Ko. sääntörikkomus voi myös johtaa aina huomautuksesta ikuiseen porttikieltoon asti, riippuen sääntörikkomuksen vakavuustasosta ja siitä, kuinka monta kertaa sinua on jo huomautettu samasta asiasta tai kuinka monta kertaa olet jo saanut vaihtolukon. Vakava-asteiset rikkomukset voivat myös johtaa pelihuoneesi jäähylle pistämiseen (eli se suljetaan kaikkine tavaroineen, etkä enää pääse sinne sisään).

 

 

Habbo-kolikoiden laiton ostaminen

Ainoat lailliset tavat ostaa Habbo-kolikoita löydät täältä ja pelin sisäisestä Kaupaustamme. Edellä mainittujen tapojen ulkopuolella ostettujen kolikkojen ostaminen johtaa suorilta ikuiseen porttikieltoon, jota ei poisteta.

 

 

 

Henkilökohtaisten tietojen kertominen tai pyytäminen

Palvelussamme ei saa ehdotella web-kamera -yhteydenottoja tai tapaamisia oikeassa elämässä tuntemattomien kanssa. Tällaisesta toiminnasta voi saada rangaistukseksi tunnin kiellon, toistuvasta sääntöjen rikkomisesta jopa pysyvän porttikiellon.

 

 

 

 

Ahdistelu / kiusaaminen

Kiusaamisesta ja häiriköinnistä voi saada porttikiellon riippuen kiusaamisen vakavuudesta. Ahdisteluksi ja kiusaamiseksi laskemme toista käyttäjää henkilökohtaisesti loukkaavan käytöksen, jonka kesto on pidempi ajanjakso. Jos pelaajat kinastelevat keskenään pyydämme yleensä heitä hiljentämään häiritsevän pelaajan. Porttikiellot voivat olla vuorokauden pituisia tai jopa pysyviä riippuen aiemmista porttikielloista ja niiden määrästä.

 

 

 

Vihapuhe

Habbossa ei saa tuomita tai ahdistella toista käyttäjää etnisen taustan, seksuaalisen suuntautumisen, kansallisuuden tai uskonnon takia. Ko. sääntörikkomus voi myös johtaa aina huomautuksesta ikuiseen porttikieltoon asti, riippuen sääntörikkomuksen vakavuustasosta.

 

 

 

Huijaaminen

Habbossa ei saa mainostaa ilmaisia kolikoita, huijaussivuja, kalastella salasanoja tai jaella linkkejä jotka johtavat phishing -sivuille. Kaikki temput joiden tarkoitus on huijata toista käyttäjää tai anastaa toisen omaisuutta johtavat porttikieltoihin, jotka ovat hyvin usein pysyviä. Huijaaminen on vakava rike, josta annamme pisimmät porttikiellot palvelussamme ja niistä käynnistetään myös joskus poliisitutkimuksia.

 

 

 

 

Käyttöehtojen rikkominen

Käyttöehtojen rikkomista on kaikki lainvastainen toiminta (hakkerointi, lasten pornografisen sisällön jakaminen, luottokorttipetos, aikuisten seksuaalinen keskustelu alaikäisten kanssa, huumausaineiden myyminen jne), kuten myös hahmon myyminen tai siirtäminen, tavaroiden myyminen oikeaa rahaa vastaan tai retrohotellin omistaminen. Suuri osa näistä porttikielloista ovat pysyviä ja niistä saatetaan ilmoittaa poliisille.

 

 

 

 

Asiaton hahmon, huoneen tai ryhmän nimi

Jos käyttäjän, huoneen tai ryhmän nimi on asiaton, esim. sen tarkoitus on ahdistella toista käyttäjä tai että se on muuten loukkaava tai esim. seksisävytteinen, voidaan siitä rangaista. Ko. sääntörikkomus voi myös johtaa aina huomautuksesta ikuiseen porttikieltoon asti, riippuen sääntörikkomuksen vakavuustasosta.

 

 

Olen saanut porttikiellon, enkä näe tilini tietoja Hotellissa.

Kun tilisi asetetaan porttikieltoon, profiilisi ei näy Hotellissa. Tämä ei tarkoita sitä, että tilisi olisi poistettu. Tilisi pysyy järjestelmässämme, mutta hahmosi tiedot eivät ole näkyvissä. Jos porttikieltosi poistetaan, tilisi tiedot tulevat jälleen näkyviin.

 

 

 

 

Lisäkysymyksiä? Lähetä pyyntö
Palvelun toteuttaa Zendesk