Habbon moderointijärjestelmä

Moderointijärjestelmämme

 

Vierivä kivi ei sammaloidu, eivätkä Habbon koodarit koskaan lepää… Saammeko esitellä uuden ja parannetun moderointijärjestelmämme.

cfh_banchart_cropped.png

Asteittain kovenevat rangaistukset

Suurin muutos vanhaan moderointijärjestelmään on rangaistusten muuttuminen asteittain koveneviksi. Rangaistukset ovat järjestyksessä seuraavat:

1-  Varoitus

2-  1 tunnin hiljennys

3-  18 tunnin porttikielto

4-  7 päivän porttikielto

5-  30 päivän porttikielto I

6-  30 päivän porttikielto II

7-  Pysyvä porttikielto

 

Rangaistusten kannalta sääntörikkomukset ovat samanarvoisia, joten jokaisen käyttäjän on syytä käyttäytyä esimerkillisesti – erityisesti jos rangaistusasteikon loppupää häämöttää jo!

 

 

HUOMIO: Hotellin moderaatiotiimi voi tarvittaessa antaa kovempiakin rangaistuksia, jos sääntörikkomus on riittävän vakava! Voit tarkistaa Habbon säännöt täältä.

 

Koeaika

Jokaisella rangaistuksen saaneella käyttäjällä on 30–60 päivän pituinen koeaika, joka alkaa rangaistuksen loputtua. Koeajan umpeuduttua rangaistusrekisteri nollautuu automaattisesti.

 

30 päivän koeaika koskee Habboja, jotka ovat saaneet yhden seuraavista rangaistuksista:

  • Varoitus
  • 1 tunnin hiljennys
  • 18 tunnin porttikielto
  • 7 päivän porttikielto

60 päivän koeaika on puolestaan voimassa yhden tai useamman seuraavista rangaistuksista saaneilla Habboilla:

  • 30 päivän porttikielto I
  • 30 päivän porttikielto II

 

Mistä voin tarkastaa nykyisen rangaistusrekisterini

Voit tarkastaa oman rangaistusrekisterisi, samoin kuin jäljellä olevan koeajan klikkaamalla rataskuvaketta ruudun oikeasta alakulmasta ja sitten kohtaa ”Rangaistusrekisterini”.

 

Häiritsevästä käyttäjästä ilmoittaminen

 

Ilmoittaaksesi ikävästä tai häiritsevästä käyttäjästä, varmista, että teet sen oikein keinoin. Esimerkiksi, jos haluat ilmoittaa jostakin, jota joku sanoo huoneessa, voit tehdä sen chat-historia-ikkunaa käyttäen. Toinen vaihtoehto on klikata huonokäytöksisen Habbon hahmoa ja ilmoittaa heistä sitä kautta. Ilmoittaaksesi huoneen, sinun tulee tehdä se huoneen tietojen ikkunasta. Lisää vinkkejä hankalissa tilanteissa toimimiseen löydät täältä.

 

Turhien avunpyyntöjen lähettämisestä rangaistaan

Haluamme hotellin moderoinnissa keskittyä tarjoamaan laadukkainta mahdollista palvelua, josta syystä moderaatiotiimin on voitava keskittyä todellisiin, toimenpiteitä vaativiin tapauksiin. Moderointijärjestelmää turhaan kuormittavien avunpyyntöjen lähettäminen on tästä syystä uudessa järjestelmässä rangaistavaa. Se, että yrittää saada toisille Habboille rangaistuksia valheellisia ilmoituksia tehden, todennäköisesti tulee johtamaan rangaistukseen itsessään. Se ei siis kannata! Jatkossakin on sallittua ilmoittaa henkilöistä, jotka tieten tahtoen häiritsevät sinua itseäsi, tai muita, mutta tulee pitää mielessä, että jos tekee jatkuvia perättömiä ilmoituksia, siitä voidaan rankaista.

 

 

Olen saanut aiheettoman rangaistuksen, mitä tehdä?

Vedotaksesi sinusta tehtyyn perättömään ilmoitukseen, tee se hotellin "Apua"-sivuston kautta.

sanctionFI.PNG

Muistathan, että habboilua valvovat myös lähettiläät, joilta voit saada hiljennyksen.

 

Vaikuttavatko Suojelijoiden ja Lähettiläiden antamat varoitukset ja hiljennykset rangaistusasteikkoon?

Ei. Vain moderaatiotiimin antamat rangaistukset vaikuttavat rangaistusasteikkoon.

 

Kuinka voin olla yhteydessä hotellin ylläpitoon muissa kuin avunpyyntöön liittyvissä asioissa?

Hotellin staffeja voi tavoitella hotellissa suoraan chatin kautta. Avunpyyntöjen kautta ei staffeihin kannata olla yhteydessä, sillä moderointijärjestelmä on tarkoitettu nimenomaan toimenpiteitä vaativiin tapauksiin.



Lisäkysymyksiä? Lähetä pyyntö
Palvelun toteuttaa Zendesk